חברים יקרים

הקשת הדמוקרטית המזרחית הקימה בלוג זה בכוונה להפוך את השיח החברתי לשיח דינמי , חי ובועט. על כן נשמח לתגובות , ביקורות ורעיונות .

קריאה מהנה

יום ראשון, 6 ביוני 2010

אריאל אטיאס: "הגיעה השעה שהקיבוצים יחזירו את הקרקע למדינה"

אריאל אטיאס: "הגיעה השעה שהקיבוצים יחזירו את הקרקע למדינה"
שר השיכון אתמול בכנס של הקרן הקיימת בירושלים: "לחקלאים יש קרקע ל־12 אלף דירות במרכז". משרד השיכון תובע חקלאים שסירבו להחזיר למינהל קרקעות שלא משמשות לחקלאות
שי פאוזנר
01.06.10, 21:57

"הגיע הזמן להשיב את הקרקע החקלאית לרשות המדינה לטובת הציבור כולו, הזוגות הצעירים ולטובת המגזר החקלאי עצמו", כך תקף אתמול שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס את המגזר החקלאי בכנס של הקרן הקיימת לישראל בירושלים.

דברים דומים אמר אטיאס בראיון בלעדי שיתפרסם ביום ראשון הקרוב במוסף הנדל"ן המיוחד של "כלכליסט", שבו חושף אטיאס את התוכניות שלו לתחום הבנייה בישראל. אטיאס האשים את החקלאים בסירוב לסייע למדינה ואמר, "אחד מהחסמים המרכזיים ומהעיכובים המשמעותיים לשחרור קרקעות והגדלת ההיצע של קרקעות לבנייה הם קרקעות המדינה שנמסרו לידיהם המסורות של אנשי המגזר החקלאי. מדובר באנשים בעלי זכויות מרובות ששמרו על הקרקעות, עיבדו אותן ותרמו תרומה חשובה למשק ולחברה הישראלית, אך כעת הגיע הזמן שישיבו את הקרקע".

"להוריד את מחירי הדירות"

"היצע הקרקעות הוא בעל חשיבות להורדת מחירי הדירות, אך הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל לבדה לא תפתור את המחסור בהיצע. אנחנו משווקים קרקע מתוכננת. הרפורמה לא מאשרת תוכניות חדשות, אלא קרקעות בתוכניות שיצאו בשנים הקודמות. חלק חשוב בפתרון הוא הפשרה לבנייה של קרקע חקלאית", אמר אטיאס.

"נוציא את הקרקע למכרז"

"יש למדינה קרקע חקלאית ל־12 אלף יחידות דיור באזור המרכז. לא פחות. אף על פי שבעבר ההסכם עם החקלאים היה שכאשר הם מפסיקים לעבד את הקרקע היא חוזרת למדינה, הלכנו לקראתם והצעתי לחלקם לרכוש 20% מהקרקע בתשלום מלא בפטור ממכרז, כדי להימנע מללכת לבתי משפט. הם בדרך כלל לא מסכימים", גילה אטיאס בשיחה עם "כלכליסט".

לדבריו, "אם הם יילחמו בנו, נתבע אותם ונוציא את הקרקע למכרז לכל מי שירצה אותה. עד היום היו שלוש תביעות בתחום הזה והחקלאים הפסידו בהן. אנחנו מעריכים את התרומה שלהם למדינה, אבל אם הם בחרו לא לעבד את הקרקעות משיקולים כלכליים. הקיפאון הזה חייב להיפסק. התחלנו בתביעות כדי לשחרר את הקרקע", הצהיר אטיאס.

לדבריו, "הגרירה של העניין לבית המשפט מושכת זמן וגורמת לעיכובים, אולם החקלאים צריכים להחליט אם הם הולכים על המקל או על הגזר, אם ללכת לערכאות משפטיות מולנו או לקבל עכשיו את ההצעה לזכויות בכחמישית מהקרקעות, הכל בכפוף לאישור בתי המשפט".

תגובה 1:

ברכה אמר/ה...

האבסורד של "שקר האפרטהייד" בתוך ישראל הרב-גזענית שאירגנה ערבייה-ישראלית שנבחרה במדינה הדמוקרטית.

בדיוק כשבממשלת ישראל [יוני 2021], המפלגה האיסלאמית בקואליציה, שר ערבי, 2 סגן יו"רים ערבים ושלושה ראשי ועדים ערבים, תווית "האפרטהייד בישראל" מעולם לא נראתה מגוחכת יותר ...

עצם ועידת ה"אפרטהייד" [יוני 2021] בישראל בתוך בניין הכנסת שאורגנה היום על ידי חברת כנסת ערבית שנבחרה [עאידה תומא-סולימאן] בישראל רב-גזעית ... מתנגדת לכותרתה ולהגדרות שלה עצמה.  האם אפרטהייד דרום אפריקה היתה מאפשרת ועידה כזו בבנייני ממשלתה?

האם איזושהי מדינה ערבית יכולה לארגן ביקורת עצמית כזו?  שלא לדבר על ה"מדינה-העתידית" פלסטין הערבית האפרטהייד לחלוטין.  במקום בו הכריז מחמוד עבאס ה"מתון "בשנת 2012, -" אם אנו רוצים מדינה עצמאית, אני לא אקבל אף ישראלי אחד בשטחינו", [טיהור גזעני, אתני].


___



ממציא השמצה היה אחמד שוקירי ב -17 באוקטובר 1961 (בהקשר לכך שהוא התנגד לאייכמן להישפט בישראל והוא קידם ב 30 בנובמבר 1962 את הטאקוארה הנאצית בשנת 1962, הקבוצה הנאצית ששמרה על אייכמן וגילפה צלב קרס על גרסיאלה סירוטה ב- 21 ביוני 1961).

טשטוש האפרטהייד שהשמיע 5 וחצי שנים לפני מלחמת 67 '.

הבחור הזה, שוקיריי היה משתף פעולה של היטלר מאז 1941 והצדיק את השואה בקיץ 1946.

{הרקע הנאצי של אחמד שוקאיירי - עבודה עבור היטלר:

מוזכר בבית-הנבחרים של ארה"ב ב- 26 ביולי 1961 על ידי הנציג הולצמן;  ב- 3 בפברואר 1964 על ידי הנציג סקוט;  על ידי הנציג פרבשטיין ב- 26 בינואר 1965 ונזכר על ידי ד"ר סימארד ל NYT - צוטט ב- New York Jewish Detroit.  ב-3 בפברואר 1967. עמ '9.  שוקיירי גם הצדיק את השואה - כפי שדווח ב'בני ברית', 12 ביולי 1946)}.



___



מאז 1961, כל אמצעי הביטחון שננקטו בישראל "הותאמו" להשמצה ה"מיוסדת"  כבר 'כברירת מחדל'.

ג'ימי קרטר בשנת 2006 הבהיר כי ישראל היא דמוקרטיה נהדרת השווה לכל, וכי בחירתו במונח הזה היא רק לגבי ה"שטחים", ואף גם שם לא הצליח להראות שום השוואה.  עומר שאקיר מ- HRW היה פעיל פרו-ההשמצה בכל ישראל מאז שהיה סטודנט בשנת 2010, אלא שאז הוא עדיין נאבק בזה ("BDS בארה"ב, 2001-2010." נורא ערקת, קיץ 2010).  בשנת 2021 הוא שינה, הרחיב והגדיר מחדש את האפרטהייד רק כדי לוודא שהתעמולה שלו תידבק.


___



אגב, אם מדברים על גזענות אמיתית, אלו שצוווחים על יהדוזיציה judaizing בירושלים, מה כל הקמפיין הזה, אם לא אנטי-יהודי מובהק? אז ערביזציה, איפוא, כן כשר לפי זה?