חברים יקרים

הקשת הדמוקרטית המזרחית הקימה בלוג זה בכוונה להפוך את השיח החברתי לשיח דינמי , חי ובועט. על כן נשמח לתגובות , ביקורות ורעיונות .

קריאה מהנה

יום רביעי, 18 באוגוסט 2010

בג"ץ הקשת המזרחית העלה את מחירי הנדל"ן / נחמה בוגין , דה מרקר

נחמה בוגין, שמאית מקרקעין משפטנית ואגרונומית מכפישה את בג"צ הקשת. בחיפוש קצר באתר שלה מתגלה כי עיסוקיה כוללים "התמחות במקרקעין במגזר החקלאי – קרקעות חקלאיות, מושבים ואגודות שיתופיות, קבוצים, מועצות אזוריות – לעניין הרחבות מושבים, פיצול חלקות ומשקי עזר, שינויי יעוד, "שיוך דירות" וכו'...ליווי שמאי כלכלי להליכי השבת קרקע במסגרת הסדר הקבוצים, ליווי הליכי "שיוך דירות" בקיבוצים, עפ"י הוראות החלטה 751 של ממ"י, מדגם מצומצם של לקוחות במיגזר זה – שדות ים, געש, יקום, גליל ים, גבעת השלושה, עינת, נחשונים, כפר סירקין, מזור, רשפון, נען, יד רמב"ם, יסודות, כפר גלעדי, גימזו, מצליח, אייל, ניר אליהו, חורשים, צורעה, נצר סירני, גבעת ברנר, חוף הכרמל, משמר השרון, באר טוביה, בית יצחק, בחן, מצר, ברקאי, ניצנים, מענית, צאלים, כפר עזה, געתון, כפר דניאל, אור הנר ועוד רבים נוספים"
עד כאן גילוי נאות כפוי,
וכך היא כותבת:
"בג"ץ הקשת המזרחית, שהתקבל לפני כ-9 שנים, הוא בין השאר תוצאה של פעילות תנועת הקשת הדמוקרטית המזרחית. ראשיתו של ההליך בתחילת שנות ה-90 כאשר בעקבות העלייה הגדולה מחבר העמים התקבלו במועצת מקרקעי ישראל החלטות מיוחדות שעסקו בשינוי ייעוד מזורז של קרקע חקלאית לצורכי מגורים ו/או תעסוקה. המינהל קבע אז כי כל חוכר קרקע חקלאית שיקצה שטחים לצורך בנייה עבור פרויקטים לעולים החדשים יקבל פיצוי בשיעור של 27% משווי הקרקע לאחר שינויי הייעוד (מה שידוע כהחלטה מספר 727).
בעתירת הקשת המזרחית נטען כי המושבים והקיבוצים מקבלים פיצוי גבוה מהראוי לדעתם. בעקבות החלטת הבג"ץ בוטלו החלטות אלה של מינהל מקרקעי ישראל, ומאוחר יותר התקבלו במקומן החלטות חלופיות שקבעו פיצוי נמוך בהרבה ולא ריאלי...
לכל הכתבה הדמגוגית...

תגובה 1:

עורך דין מקרקעין אמר/ה...

לא חסרות כתבות צבועות בנושא, ובג"צ כבר ממזמן ידוע כצבוע למדי בכל הנוגע לקרקעות...