חברים יקרים

הקשת הדמוקרטית המזרחית הקימה בלוג זה בכוונה להפוך את השיח החברתי לשיח דינמי , חי ובועט. על כן נשמח לתגובות , ביקורות ורעיונות .

קריאה מהנה

יום ראשון, 27 במרץ 2011

הודעה לעיתונות - נגד דיור ציבורי מפלה

הודעה לעיתונות

בעקבות הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת הקליטה סופה לנדבר ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, להעביר סיוע בדיור ציבורי לקשישים כאשר "רוב הקשישים שיקבלו פיתרון במסגרת החלטה זו הינם עולים חדשים, המוגדרים כפליטי שואה מהמעגל השני והשלישי" –
הקשת הדמוקרטית המזרחית: האבחנה האתנית והלאומית שממשלת ישראל עושה – מחפירה!

מאות אלפי אזרחים בישראל חיים בתנאי דיור בלתי ראויים וממתינים לשווא שהממשלה תמלא אחר חובתה החוקית והמוסרית כלפיהם ותסייע להם לממש את זכותם לקורת גג. הגדרת המוטבים של הסיוע הממשלתי כ"מעגל שני ושלישי של פליטי שואה" היא דרך צינית למסמס כל ניסיון ליישם את זכות הציבור לדיור, זכות בסיסית שכל יום מתרחקת מקשישים כמו גם צעירים רבים בישראל. הענקת הטבות על בסיס אתני מוצהר נוגדת לא רק את החוק אלא גם את היומרות הבסיסיות ביותר לחברה שוויונית ותקינה, ויש בה משום העמקה נוספת של אפליה ארוכת שנים כנגד הציבור המזרחי בארץ.

הקשת הדמוקרטית המזרחית קוראת לממשלה ליישם מדיניות דיור שווה וראויה לכולם/ן ולא להנדס הצעות פופוליסטיות השמות ללעג את כל נושא הדיור הציבורי והזכות לדיור בכלל. חבל ששוב השר ממפלגת ש"ס נותן יד לאפליה נוספת נגד הקהילות שבחרו בו. הקשת מבטיחה להמשיך ולעקוב אחר פעילותו החברתית של שר השיכון.


לפרטים: אורלי נוי – דוברת הקשת הדמוקרטית המזרחית: 050-8375818

אין תגובות: