חברים יקרים

הקשת הדמוקרטית המזרחית הקימה בלוג זה בכוונה להפוך את השיח החברתי לשיח דינמי , חי ובועט. על כן נשמח לתגובות , ביקורות ורעיונות .

קריאה מהנה

יום שלישי, 17 ביולי 2012

הודעה לעיתונות – תמיכה במחאת אמני המוזיקה המזרחית


שנים לאחר פסטיבל הזמר המזרחי והוצאת "המוסיקה המזרחית" על שלל כינוייה מוסיקת אגן הים התיכון ועוד, מן המועדונים ודוכני הקלטות למרכז הבימה מסתבר כי עדיין יש בישראל פינות חשוכות. מלבד לניגוד המדהים בין תחנת רדיו לממסד הצבאי, גלי צהל ממשיכה להתנהל כאילו ימי החושך של שנות החמישים שישים ושבעים עדיין כאן, פלייליסט על טהרת המוסיקה הלועזית ואם כבר עברית אזי בוודאי לא "מזרחית". חבורה של ילדים פריבילגים ברובם יושבת לה ומחליטה מה יהיה "הפלייליסט של המדינה". מבחינה של הנתונים עולה תמונה מדאיגה, רשימת השירים של התחנה הצבאית של מדינת ישראל אינה כוללת זמרים מזרחים כלל! מתחבאים להם מאחורי שיקולים מגוחכים של איכות או החלטת מערכת הם ממשיכים להתעלם מהזמרים הפופולריים ביותר במדינת ישראל, ניתן לומר כי הם מונעים מקהל המאזינים המרכזי שלהם את המוסיקה האהובה עליו ביותר - המוסיקה הישראלית האמיתית. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר היא זו של דודו אהרון, שלאחר חמישה אלבומים, מאות אלפים שהגיעו להופעות ומכירות בקצב מדהים רק אחד משיריו הושמע בתחנה.

אנו, חברות וחברי הקשת הדמוקרטית המזרחית קוראים לעומדים בראש גלי צהל להוציא את הראש ממחילת הגזענות ולהתחיל להבין מהי מוסיקה ישראלית. פס הקול של המדינה מורכב לא משירים לועזיים או מוסיקה "איכותית" שנקבעת על ידי חבורה היושבת במחשכי התחנה, פס הקול הוא של העם ואם זוהי תחנת צבאית והצבא הוא צבא העם הרי שעל פס הקול לייצג נאמנה את הלך רוח זה.

 בברכה,

הקשת הדמוקרטית המזרחית

לפרטים נוספים:

ד"ר הני זובידה – 052-6644322

אין תגובות: