חברים יקרים

הקשת הדמוקרטית המזרחית הקימה בלוג זה בכוונה להפוך את השיח החברתי לשיח דינמי , חי ובועט. על כן נשמח לתגובות , ביקורות ורעיונות .

קריאה מהנה

יום חמישי, 29 באפריל 2010

תוכנית ויסקונסין לא תוארך - ישראל היום


יו"ר ועדת העבודה פוצץ את הישיבה שדנה בתוכנית • המשמעות: תוקפה של "אורות התעסוקה" יפוג הלילה בחצות • ח"כ כץ: היו כשלים חמורים בהפעלתה
זאב קליין

חברי הכנסת בהנהגתם של חיים כץ (ליכוד) ושלי יחימוביץ' (עבודה) פוצצו אתמול את ישיבת ועדת העבודה והרווחה - ותוכנית ויסקונסין לא תוארך.
המשמעות: הפיילוט שהתקיים עד כה בארבעה יישובים בארץ, ובהם ירושלים ואשקלון, יבוטל מהבוקר ועשרות אלפי מקבלי הבטחת והשלמת הכנסה יוחזרו לאחריות שירות התעסוקה. אתמול היה המועד האחרון להארכת התוכנית.
בנק ישראל והאוצר ביקשו להרחיב את התוכנית בכל הארץ, אולם חברי הכנסת בוועדה עשו יד אחת להכשלת המהלך. "מהדיונים בחודש האחרון בוועדה עלו טענות לגבי אופן הפעלת התוכנית. אנחנו בוועדה לא יכולנו להתעלם מהכשלים החמורים בתוכנית. אנחנו מציעים תוכנית חדשה לממשלה, כאשר רצוי שההפעלה תהיה דרך שירות התעסוקה, ולא דרך חברות כוח אדם פרטיות", אמר ח"כ חיים כץ.
בתוך כך, נמשכת הביקורת על שכר הבכירים הגבוה. בדיון בוועדת הכספים בנושא העובדים העניים בישראל תקף אתמול יו"ר הוועדה משה גפני את מקבלי השכר הגבוה במשק, ובראשם את מנכ"ל בנק המזרחי. "איפה הוא חי? ניתן לפרנס שכונה שלמה בשכר החודשי שלו", אמר גפני והוסיף, "אלי יונס מקבל מיליון וחצי שקלים בחודש. כשניתן לפרנס שכונה שלמה בשכר חודשי של אדם אחד, ולעומת זאת עובדת הניקיון באותו בנק שאלי יונס מנהל מקבלת שכר מינימום, זוהי העמקת הפער בחברה הישראלית".
53% מהערבים עניים
לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 24% מהעובדים במשרה מלאה מרוויחים פחות מ־2,000 שקלים בחודש. ממדי העוני לפי בנק ישראל בקרב העובדים בולטים במיוחד בקרב הערבים והחרדים: 54% מהמשפחות הערביות ו־33% מהמשפחות החרדיות.

אין תגובות: