חברים יקרים

הקשת הדמוקרטית המזרחית הקימה בלוג זה בכוונה להפוך את השיח החברתי לשיח דינמי , חי ובועט. על כן נשמח לתגובות , ביקורות ורעיונות .

קריאה מהנה

יום שלישי, 24 באפריל 2012

מדרש קשת: מסתכלים לגזענות בעיניים – דיון על הכחשת גזענות כלפי מזרחים


הינכם/ן מוזמנות/ים למדרש קשת בנושא:
מסתכלים לגזענות בעיניים – דיון על הכחשת גזענות כלפי מזרחים
בעקבות הניסוי החברתי ששודר בערוץ שתיים שהתבסס על הניסוי עניים כחולות עיניים חומות נערוך דיון על גזענות, הכחשה ומה נפל בעריכה ולמה. הדיון ייערך עם משתתפי/ות מהתוכנית ביניהם: שגיא אבודרהם, דנה שמסיאן, שירלי שרעבי, משה אלפסי, שי אטדגי וד"ר יפעת ביטון מ"מרכז תמורה". בהנחיית נטלי ברוך.
במשך שנים אחד מהאתגרים הגדולים מולם ניצבנו כפעילים/ות מזרחים/ויות היה הרגע שתמיד חזר שבו נאמר לנו - מה זה שנות החמישים כאן? נו, זה לא עבר, די לשדים העדתיים והעיקר מספיק כבר עם הבכיינות. בהמשך זה התקדם לעבר שאלות כמו אני מזרחי ואשתי אשכנזייה אז מה הבן שלנו? מה זה מזרחי? כל זה התקיים ומתקיים למרות שברור לכולנו וגם למכחישים כי יש זהות מזרחית מובחנת שסופגת חבטות, יחס גזעני והדרה מלווה בהכחשה המתמדת.
השידור שנערך בשבוע שעבר ודן בסוגיית האפליה ניסה לבחון את היכולת להעלות את סוגיית הגזענות כלפי מזרחים מול קבוצת אשכנזים ללא תודעה מזרחית, נראה כי הניסוי הראה כי הרוב המשיכו בהכחשה.
חשבנו כי זו הזדמנות מצוינת לדבר עם חלק מהמשתתפים על זה.
האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/363764833670035/
המפגש יתקיים ביום ראשון הקרוב 29/4 בשעה 19:00 בבית העם ברחוב רוטשילד 69, תל אביב-יפו.

מצפות/ים  לראותכם/ן

הקשת הדמוקרטית המזרחית                                                                                                                                                                                                              Hakeshet Hademocratit Hamizrahit    
רוחמה 8, תל אביב-יפו                                                                                                                                                                                                                                        tel aviv-jaffa ,8  Ruhama
טלפון: 03-5247702                                                                                                                                                     


אין תגובות: