חברים יקרים

הקשת הדמוקרטית המזרחית הקימה בלוג זה בכוונה להפוך את השיח החברתי לשיח דינמי , חי ובועט. על כן נשמח לתגובות , ביקורות ורעיונות .

קריאה מהנה

יום רביעי, 13 באפריל 2011

מרוקאי בראשות העבודה...הרצוג מודאג, מזל שיש אשכנזים

ולחשוב שהוא היה שר הרווחה מטעם מפלגת העבודה...לא פלא שתמך בויסקונסין: "התפישה הציבורית של פרץ כבלתי מנוסה, אגרסיבי ומרוקאי". עם זאת, הוא ציין כי הוא אופטימי משום שיש "רשימה מצוינת אשר כוללת חברים אשכנזים, כדי לאזן את הרקע הספרדי של פרץ".
אוי וייזמיר


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4056196,00.html



הרצוג צוטט: "בעיה שפרץ מרוקאי". כבל: שיפרוש


דאגה שהביע לפני 5 שנים בפני נציג אמריקני - ציטוט שלטענת הרצוג הוא "עיוות נורא" - מלהיטה את היצרים במפלגת העבודה

אטילה שומפלבי פורסם: 13.04.11, 09:53


מפלגת העבודה מתעוררת - וגם השד העדתי מצטרף לחגיגה: פרסום על התבטאות ישנה בעלת אופי גזעני של חבר הכנסת יצחק הרצוג, שהזכירה את עמיתו עמיר פרץ, הציתה הבוקר (יום ד') אש, בימים שבהם הקרב על ראשות המפלגה מתחמם. "הוא לא ראוי להתמודד", אמר בעקבות זאת ח"כ איתן כבל, ממחנה פרץ.



לפי מסמך מאתר ההדלפות "ויקיליקס" שתוכנו פורסם ב"הארץ", בינואר 2006 - חודשיים לפני הבחירות לכנסת ה-17 - נפגש ח"כ הרצוג עם דיפלומט אמריקני בכיר. במהלך הפגישה שעסקה בירידה בתמיכה בעבודה, הסביר הרצוג כי אחת הסיבות לכך היא "התפישה הציבורית של פרץ כבלתי מנוסה, אגרסיבי ומרוקאי". עם זאת, הוא ציין כי הוא אופטימי משום שיש "רשימה מצוינת אשר כוללת חברים אשכנזים, כדי לאזן את הרקע הספרדי של פרץ".



הרצוג הכחיש הבוקר את הפרסומים ואמר בתגובה כי "מדובר בהבל ובעיוות נוראי של דברים שקיבלו פרשנות על-ידי גורם


שלא ברור מיהו. אני לא מתבטא כך ולא חושב כך". אבל את איתן כבל זה לא הרשים.




"מעולם לא העלתי בדעתי לדבר בצורה כזו", אמר כבל. "היו לי ויכוחים קשים עם עמיר, אך מעולם לא שיתפתי בשיח שלי אמירות גזעניות. מותר להתווכח, אפילו מותר לומר אמירות קשות מאוד - אך אין מקום לקביעת עמדות על פי מוצא, על פי גזע".



"מצדי שיתבע את האמריקני"
הוא הוסיף: "אני בן להורים יוצאי תימן, מעולם לא שמתי נושא כזה על סדר היום. אומרים שעמיר משתמש כאילו בנושאים עדתיים, אבל מעולם לא שמעתי אותו מתבטא בצורה גזענית. מה שהרצוג אמר, זו אמירה גזענית. אי אפשר להקל ראש בזה. אני נפגע שחבר בכיר במפלגה שלי מדבר בשפה כזו. אני לא נפגע רק בשביל עמיר, אני נפגע גם בשביל עצמי. אני בז לאמירות כאלה.




הח"כ שתומך בפרץ במירוץ לראשות המפלגה מצפה שהרצוג יסיר את המועמדות שלו. "הוא לא ראוי להתמוד על ראשות מפלגת העבודה. אני לא אומר את זה ממקום של התלהמות. מצדי שיתבע את הגורם האמריקני שלא הבין אותו. אבל הוא לא יכול להתמודד".



גם המועמדת הנוספת לראשות המפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ', מתחה ביקורת על התבטאויותיו של ח"כ הרצוג: "יש בזה יותר מאבק של גזענות, ואני מקווה שהציטוט אכן לא מדויק. מכיוון שהנושא עלה, אני קוראת להתנער מהאלמנטים הגזעניים הקיימים בשיח הפוליטי, ולשפוט אישים פוליטיים על פי מעשיהם ועל-פי עמדותיהם".



הפרסומים באים על רקע הכרזתו אתמול של פרץ על כניסתו למירוץ. יו"ר המפלגה לשעבר הציב בחזית את מצעו החברתי. "אני מביט על החברה בעצב רב", אמר פרץ, "חל כרסום בדברים החשובים ביותר. אני מתכוון להגיש תוכנית מקיפה, תוכנית להקמת כיפת ברזל חברתית, שתכלול הגנה על שלושת הדברים: חברה, דמוקרטיה ושלום. היא תגן על זכויות הפרט, חופש העיתונות וחופש הביטוי, נגיש שינוי בשיטת הבחירות, נטפל בפער החברתי הגדל ובחיזוק מעמד הביניים".